19 Ekim 2015 Pazartesi

İşe Alımda Sosyal Medya Gücü


Merhaba, 
Uzun bir aradan sonra yeni adresimle tekrar yazmak beni gerçekten heyecanlandırdı. 
Yeniden yazmaya bu aralar en çok dikkatimi çeken konuyla başlamak istedim.

Son yıllarda gündemde olan ve bugünlerde günlük yaşantımızın önemli bir bölümünü etkisi altına alan  sosyal medya aslında bir çok konuda bizlere destek olmaya devam ediyor.

Özellikle insan kaynaklarının en önemli işlevi olan işe alım aşamalarının sosyal medya üzerinden yürütülüyor olması; adaylara sosyal ağlar aracılığı ile iş tekliflerinde bulunulması, kurumların işveren markası olarak öne çıkmalarını ve yetenekli personel adaylarını kendilerine çekmelerini sağlamaktadır. Bu bilgiler ışığında personel arayışları noktasında sosyal medyayı etkin şekilde kullanan şirket sayısının gün geçtikçe artığını söyleyebiliriz.

Peki sosyal medya, şirketlerin personel bulmalarında gerçekten etkili  bir yöntem mi?  Ve doğru adayı bulma konusunda güvenilir bir kaynak mıdır? Bu tamamen işe alımın ve pozisyonun türüne bağlıdır. 

Bununla birlikte yeni işe alınacak olan personelin öz geçmişinde belirttiği bilgiler dışında kurum kültürüne uyum sağlayıp sağlayamayacağı sorusuna sosyal medya ilk aşamada yanıt verebilmektedir.
İşe başlayacak olan adayların ise bu kanallar aracılığıyla aldığı tekliflerin kendilerini daha özel hissettirdiğini ve çalışan değerini ön plana çıkardığını söylemek mümkün.
Uluslararası şirketlerde sosyal medya ile personel seçimi son yıllara oranla büyük artış göstermiştir. Özellikle sektöre ilk  kez adım atacak olan yeni  mezun adaylarını bu yolla seçmek; okulları ve pozisyonları dışında farklı yeteneklerini keşfetmelerini sağlamaya yardımcı olmaktadır.
Bu tarz firmalar başvurularını genellikle  Twitter, Vine, ve Instagram üzerinden kabul etmektedir.


Türkiye’de henüz yeni keşfedilmeye başlanmış olmasına rağmen yurt dışında danışmanlık firmalarının çoğu aday bulmak için sıklıkla sosyal medyayı kullanıyor. 

Yapılan araştırmalar Türkiye’de şirketlerin %18’inin işe alımda sosyal ağları aktif olarak kullandığını, İK danışmanlık firmaları ve beyin avcılarının ise sosyal medyayı daha yoğun kullandığını ve kariyer portallarında ulaşamadıkları adaylara sosyal medya üzerinden rahatlıkla ulaşabildiklerini gösteriyor.

Keyifli haftalar..
Cansu AK 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder